Twilight Turkiye Fan Bilgi Forumu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


TwilighTurkey.Net
 
TwilighTurkeyAnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215)

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
HK_Bgm
Kurucu
Kurucu
HK_Bgm


Kadın <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1701
<b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 26/08/09
<b>Doğum tarihi</b> Doğum tarihi : 10/01/93
<b>Yaş</b> Yaş : 31

9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215) Empty
MesajKonu: 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215)   9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215) Icon_minitimeCuma Ocak 29, 2010 6:09 pm

ALINTIDIR.

sayfa 154
1)Halk edebiyatıdır
2)ilgisi vardır.bulunduğu toplumdan etkilenir
3)çok karışıktı yapamadım
**ÇME DEĞERLENDİRME
1)d d
2)kahraman
3)a
4)e

SAYFA:166 Cevaplar 1-harname deki olay ve olay örgüsü şunlardır;
*eşeği tanıtılması
*eşeğin sahibinin onu serebest bırakması
*eşeğin otlağa gitmesi,orada otlayan öküzleri görmesi
*eşeği pir eşeğe gitmesi
*eşeğin buğday tarlasına gitmesi
*tarla sahibinin eşeği görmesi
*eşeğin pir eşekle karşılaşması
2-harnamede belirli bir zaman ve mekan ifadesi yoktur.Mesevide ''birgün'' şeklinde bir zaman ve ''otlak buğday tarlası'' şeklinde de mekan ifadeleri vardır.bu durumda mesnevideki zamanın ve mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir
3-harnamedeki kahraman eşek,eşek sahibi,pir eşek ve tarla sahibidir.bu kahraman ve bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle ilişkilidir.şair yaşadığı olaylarla ilişkilendirilirse,kendisi yerine eşeği hükümdaryerine eşeğin sahibini,pir eşeği mürşidi,tarla sahibini ise köylüler veya eşkiyalar için sembol olarak kullanmıştır.
4-harnamedeki temel çatışma ''adalet-adaletsizlik''çatışmasıdır.metnin teması ise''elindeki ile yetinmek''tir.
5-metindeki tema ve tema etrafında şekillenen olaylar,sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yerinme,onlara rıza gösterme,daha fazlasını elde etmekiçin birtakım yollara sapma ilkeleriyle örtüşmektedir.
6-mesnevi nazım şeklinin özellikleri şunlardır:
*nazım birimi beyittir
*aruz ölçüsü kullanılır.aruzu kısa kalıpları kullaılır.
*her beyit kendi arasında kafiyelidir
*sembolik tarzda yazılır
*olay örgüsü,kişiler,zaman, ve mekan unsurlaı bulunur.
7-harnamenin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eserde,şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnevinin şiirle benzer yönleri,ritim,ahenk ve yapı unsurlarıdır.mesnevinin şiirden farklı yönleri ise olay örgüsü ve bu olay örgüsüne bağlı kişiler,zaman ve mekan unsurlarının bulunmasıdır.
8-harnemede kahraman olarak eşek ve öküzün seçilmesi birbiriyle kıyaslanabilecek farklarının olmasındandır.bu farklılık etkenlerle yetinme teması ve onun etrafında gelişen olay örgüsüyle,elindekilere rıza göstermeyen eşek ve eşekten üstün olan öküzün eksiklik ve fazlalıkları üzerine kurulmuştur.
9-verilen beyitlerin ilki kahramanların halini ve ruh durumunu bilen''ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya;ikinci beyit ise kahraman ağzından yazıldığı için ''kahraman anlatıcının bakış açısı''na sahiptir.
10-anlatıcı olay örgüsünü oluşturmada ve kahramanların ruh hallerini yansıtmada etkilidir.
12-beyitlerdeki ''ılduz'' sözcüğü günümüzde yıldız şeklini almıştır.yıldız sözcüğü baht talih anlamındadır. şairde beyitte bizim acaba bahtımız talihimiz yokmudur anlamında kullanmıştır.
13-harnamede şeyhi'nin yaşadığı bir olay sembolik olarak anltılmıştır.şair döneminin mesnevi nazım şeklini kullanan şirlerin en ustasındandır.mutasavvuf olmasına karşın tasavvufi unsur kullnmamıştır.rahat ve lirik bir söyleyişi vardır.şiirlerinin nükte dolu olduğunu ''şeyhi uzatma nalevüahün nüktedandır bilür şahan-şahün''beyitiyle ifade edilmiştir.
14-şeyhi'nin sembolik anlatımı tercih etmesi hem durumnu hem de sosyal eşitlik konusunu daha rahat ve etkili,aynı zamanda edebi ve dikkat çekici bir tarzda ifade etmek istemesindendir...

sayfa 163 deki ölçme ve degerlendirme sorularının cevapları: 1 d.2y. 2.soru:karagöz,orta oyunu,meddah,köy seyirlik oyunu.3.soru: e4.soru:ilkiyle=trajedi,ikincisiyle=dram,üçüncüsüy le=komedi


ben yaptım 166 yı

tabloyu sölüorum...
karagöz tipcahil,.....hacivat tipbilgili
ikiside dinamiktir...
olumsuz...
sosyal ve toplumsal yapımızdan farkları var...
birbirleri üzerinde etkileri var
karagöz farkında değil,...hacivat farkında
evet olabilir....

5.soru...
temel çatışma...cahil okumuş çatışmasıdır,tema...yanlış anlama
6.soru...
sade dil ve halk söylemleri vardır...
7.soru...
ifadelerde yanlış anlaşılma var...metnin temasıda yanlış anlaşılmadır...
8.soru..
doğaçlama ve karşılıklı konuşmalardan meydana gelmiştir...bu nedenle yazarı yoktur...geleneksel türk tiyatroları anonimdir...sözlü edebiyat ürünleridir...
9.soru...
bellli sözlerle başlar,gölge oyunudur...halk söylemleri vardır...yanlış anlaşılmayla birlikte izleyenleri güldürme amaçlıdır...


umarım bunlar sana yardımcı olur...

SAYFA 170-171-172-173-176-177 CEVAPLAR SAYFA 170
**ÇME VE DEĞERLENDİRME:
1-Y, D
2-trajedi
3-B
4-A

SAYFA 171:
5- cahil ve okumuş insan arasındaki çatışma anlatılıyor.

SAYFA 172
3.ÜNİTE **ÇME VE DEĞERLENDİRME:
1-Y, D
2-D, D
3-
1.boşluk: geleneksel
2.boşluk:modern
4-masal
5-ilahi
6-D
7-A
8-C
9-B

SAYFA 173:
10-D
11-BULMACANIN CEVAPLARI
1-tiyatro
2-ileti
3-sahne
4-zaman
5-çatışma
6-anlatıcı
7-mekan
8-kurgu
9-karakter
10-tip
11-olay
12-bakışaçısı

SAYFA 181-182-184-185-188-189-191-192-193-194-195 CEVAPLAR 1-
aynı anda düşünceden hareketle birden fazla öğretici metin yazılamaz :yanlış

öğretici metinler genellikle güncel araştırmaları ve sorunları işler: doğru

2-
parçanın ana düşüncesi: Türk dilinin en güzel şekilde kullanılmasıdır..

184 fil dişinden kule adlı parçanın ana düşüncesinin sorulduğu sorunun cevabı:

her sanatçı yaşadığı ülkesi ve çevresi ne şartlarda olursa olsun fikirlerini açıkca söylemelidirler.


biz böyle yatık umarım yardımcı olur..

SAYFA:188-189-191-192-193-194-195 Cevaplar ölçme değerlendirme soruları

1::
ilk yanlış sonraki doğru

2:: A

3:: E


4:: her öğretici metinlerdeki ortak yönler;bilgi vermesi, okuyucuyu düşündürür, ikna eder, yönlendirir, fikirlerimizin değişmesini farklı açılardan bakmamızı sağlar ve hepsi insanı anlatır....

184 ve 185 sayfa 184ve 185.sayfa
1.soru
sanat ve sanatçının hür olması
2.soru
soyut bir kavram ifade etmektedir
anadüşünce:sanat ve sanatçıya baskıların olduğu
4.soru
gelir.yazarın duygu ve düşünceleri farklılık gösterir.
anlama yorumlama
1.soru
amacı olduğu için bir yazıyla aktarma gereği duyar

ölçme değerlendirme
d
d
boşluk:yunus emrenin türk dilini en güzel şekilde kullanması
3.soru:d
4.soru:metnin okuyucuya aktarmak istediğii ileti düşünce bildiri

SAYFA 192 **ÇME VE DEĞERLENDİRME:
1.Y
D
2.A
3.E
4.bilgi verir, farklı açıdan bakmamızı sağlar,okuyucuyu düşündürür...

Konu: Bayragımız
1-) Bu metin ülkenin işgale ugradıgı bir zamanda kurtulus savası yıllarında yazılmıstır.KazanıLan zaferleri anLatmaktadır.Ülknenin sanlı tarihine ısık tutar.
2-) Bayragımız metni yazıldıgı donemin vatan,milliyet,hürriyet vb. konuları işlemistir.Hem duygu hemde düsünceler verilmis hende tarihi ve kültürü yansıtmıstıR.
Bayragımız ögretici metin gelenegine baglıdıR.

195
**ÇME DEĞERLENDİRME:
1: D Y
2: zaman mekan
3:mektup

188İN CEVAPLARI
1:bir kavramı açıklamak
2:soyut olduğu için anlaşılması çok zor edebiyatla ilgilenenlere daha çok hitap ediyoR.
3labilir.farklı anlşatım biçimleri oluşabilir
5:cvapları kitabın arkasındaki sözlük kısmında var bi gezi yok.gezi:gezilen yerlerin anlatılması
6:felsefi metin
7.günlük gözlemlere yer verilmiş
anlama yorumlama
1:kişiden kişiy egöre değişir
4:anlatım türü ve konusunu belirler
ölçme değerlendirme
1:1y
2d
2:c
3:deneme
4:türü mektuptur.benzetmeler vardır188İN CEVAPLARI
1:bir kavramı açıklamak
2:soyut olduğu için anlaşılması çok zor edebiyatla ilgilenenlere daha çok hitap ediyoR.
3labilir.farklı anlşatım biçimleri oluşabilir
5:cvapları kitabın arkasındaki sözlük kısmında var bi gezi yok.gezi:gezilen yerlerin anlatılması
6:felsefi metin
7.günlük gözlemlere yer verilmiş
anlama yorumlama
1:kişiden kişiy egöre değişir
4:anlatım türü ve konusunu belirler
ölçme değerlendirme
1:1y
2d
2:c
3:deneme
4:türü mektuptur.benzetmeler vardır

189
ölçme değerlendirme soruları:

1-
ikiside doğru

2-c

sayfa 190 da=
3.soru: söyleyişi(sohbet)


4-anlaşılır bir biçimde yazılmıştır.günümüz Türkçesiyle

S.181-182
1,bilgi vermek tanıtmak
2,ıtrı hakkında bilgi sahibi olmak isteyen herkesi
3,olur çünkü haytı kişiliğinede etki eder
4,verilen bilgi eksik olur.metin içinde belirli bir anlam vardır
5,4 birim
6, bilgi vermek tanıtmak yaşantısı,kişiliği,şahsiyeti

**ÇME DEĞERLENDİRME

1,tanıtmak
2,b
3,b ve e
4,d
5,bilgi vermek tanıtmak


SAYFA 202-204-215 CEVAPLAR 202. sayfanın hazırlık soruları;
1)yaşadığımız ilin tarihi özellikleri,nüfusu,coğrafi özelliklerini konu alan bir metin yazarak bu özelliklere dikkat ederiz
2)bu soruda bir yazarın veya santçının özelliklerin istiyor ben Ahmet Hamdi Tanpınar'ı örnek verdim ve ve bir metin yazarken dikkat edeceğimiz özellikler yaşadığı zaman,edebiyata katkıları,çevresi zihniyeti,öğrenim hayatı dikkate alınır


sayfa 204
1-)Bu metinde dönemin zihniyeti olarak insanların teknolojik gelişmelrden dolayı geceleri çalışmak zorunda olduğunu bazılarının ise sadece gündüzlerin çalıştığını anlayabiliriz.Ayrıca kıtalar arası uçuşlarında olduğu bu metinden anlaşılır.
2-)Bu metinin yazılış ama bilgi vermek ve yönlerdirmektir. Hedef kitleside uyku sorunu olanlar olabilir
3-)4 birim vardır işte yazdırmayın onların hepisi metinde adları yazıyo
4-)Bu metinin ana düşüncesi uykunun sosyal hayatımızdaki yeri ve önemidir.Yazıldığı dönemle ilişkiside işte o dönemde bazı insanlırın gece çalışmak zorunda olduğundan bazı psikolojik felan filan bozukluklar geçirmesi işte ilişkisi böyle
5-)Burda metin dilin göndergesel işleviyle kullanılmıştır. göndergesel işlev:bilgi vermek için olan vardıya hani işte o.
6-)Metinin konusunu, dil ve anlatımını etkileyen en önemli unsurlardan birisi hitap ettiği hedef kitlesidir. Metinin dili hitap ettiği hedef kitlesine göre farkılılık gösterir.Örneğin bu metinde hedef kitle biz yani cocuklar ya da normal sıradan bir insan değildir. Çünkü burada bazı bilinmeyen kelimeler vardır. Yani terimler vardır sirkadiyen nörötik kortizol senkronizatör vb. yani bunun hedef kitlesi bu sözleri bilen bu sözler hakkında az çok bilgi sahibi olan kişilerdir. eğer hedef kitle biz olsaydık bu kelimerin anlmı bir parantez içinde verilir ya da uzun uzun anlatılırdı.
7-)Bu metin bilimsel metindir makaledir. Makale diyince sadece gazete çevresinde gelişen edebi metinlerdeki makale gelmesin aklınıza bizim hoca böyle dedi ben onun yalancısıyım
8-)???????
9-)Bu bir makaledir nerdenmi anlıyoruz?
çünkü ispatlama var sonra hiç bir öznel yargılara yer verilmemiş.

Sayfa 215

1. günlük
2. röpörtaj
3.
4.tarihi
5.bilimsel
6.makale
7.
8.fıkra
9.mizah
10.hatıra
11.deneme
12.mektup
13.eleştiri
14.geziyazısı
SAYFA 4:ANLAMA YORUMLAMA

resimler-1- tiyatro 2-mimari 3- müzik 4- resim

SAYFA 5 **ÇME DEĞERLENDİRME
1-) *D
*Y
2-) DİL
3-)E
4-)B

SAYFA 8 **ÇME DEĞERLENDİRME
1-)*Y
*D
2-) PSİKOLOJİ-TIP
3-)D



SAYFA 11 **ÇME DEĞERLENDİRME


1-)*D
*D
2-)NESNE YA DA CANLI VARLIKTIR.
3-)D
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://twilighturkey.net
YaReN
Yeni Üye
Yeni Üye



Kadın <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 36
<b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 19/01/10
<b>Doğum tarihi</b> Doğum tarihi : 03/04/97
<b>Yaş</b> Yaş : 27
<b>Nerden</b> Nerden : İstanbul

9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215) Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215)   9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215) Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 6:15 pm

9.sınıf pek ilgilindirmez ama sağol
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
HK_Bgm
Kurucu
Kurucu
HK_Bgm


Kadın <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 1701
<b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 26/08/09
<b>Doğum tarihi</b> Doğum tarihi : 10/01/93
<b>Yaş</b> Yaş : 31

9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215) Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215)   9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215) Icon_minitimeC.tesi Ocak 30, 2010 11:33 pm

beni de ilgilendirmiyor ama.. Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://twilighturkey.net
DreaMs.
Grafiker
Grafiker
DreaMs.


Kadın <b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 3340
<b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 13/03/10
<b>Doğum tarihi</b> Doğum tarihi : 02/05/96
<b>Yaş</b> Yaş : 28
<b>Nerden</b> Nerden : BuRsa

9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215) Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215)   9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215) Icon_minitimePerş. Tem. 08, 2010 11:08 am

mutlaka igilendireni vardır 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215) Icon_biggrin teşekkürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 154-215)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 67-108)
» 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 109-153)
» 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 39-57)
» 9. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Sayfa 1-39)
» 9. Sınıf

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Twilight Turkiye Fan Bilgi Forumu :: Konu Dışı-Eğlence :: Eğitim-LYS-YGS-SBS :: Türk Dili ve Edebiyatı-
Buraya geçin: